sobota, 16 sierpnia 2014

Yaesu VX-2 - nowa bateria

Po wielu latach użytkowania, w moim VX-2 zużyła się bateria. Podjęłem decyzję o jej wymianie. Oryginalnie producent zastosował baterię FNB-82LI o napięciu 3,7V i pojemności 1000mAh. Zakup nowej, oryginalnej baterii to wydatek ponad 100zł. Oglądając oryginalny produkt doszedłem do wniosku, że bateria jest biźniaczo podobna do akumulatorów stosowanych w telefonach komórkowych. Poszedłem więc do pobliskiego sklepu z akcesoriami do telefonów i dobrałem baterię która pasuje do radia. Wybrałem model BLD-3 firmy BlueStar o pojemności 900mAh za który zapłaciłem 9zł. Po powrocie do domu stwierdziłem, że trzeba sprawdzić ile prawdy jest w tym "900mAh". Podłączyłem wiec zakupioną baterię do modelarskiej ładowadki Redox Alpha i rozpoczęłem testy. Po trzech cyklach rozładowania i ładowania wyszło, że zakupiona bateria ma pojemność większą niż deklaruje producent, tj. 1152mAh. Po miesiącu używania stwierdzam, że nowa bateria sprawuje się idealnie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz